.::Suda puas ku service::.

hahha.. sekian lama ta post pape sebab bz ngan kerja dan akhirnya tiba masanya aku memegang keyboard komputer nie... haha..sangap pown ader...piung3~ Well berkaitan dengan tajuk.. aku da puas da kerja bahagian service2 nie... da ta larat... penat! keje yang aku buat nie plak takde kene mengena ngan menda aku blaja... so pengalaman kerja yang aku ada nie takde la membantu aku pada masa akan datang... tapi klo aku nak bukak kedai makan mayb la ader sikit..hehehe... so nak cerita pasal kerja service nie mmg macam2 tempat da aku kerja tapi ader la certain2 tempat yang aku rasa aku takkan lupa sampai bila2..hehe..

.::Vistana::.
aku penah keje kat vistana cawangan kuantan nie lepas abis matrix.. sebelum2 nie ader jew keje tempat lain tapi disebabkan ajakan kawan2 aku pown keje la kat situ... fist time aku keje hotel nie sebenarnya... so pengalaman tu takde la... hehe.. time 2 aku,duan,mat ngan yus keje skali.. kitorang mmg slalu bersama pown klo bab2 keje nie... so takde la boring sangat.. aper best keje hotel nie makanan untuk staf mmg terbaik la... klo kebajikan pekerja part nie mmg terbaik la... klo bole tambah aku da tambah da nie.. tapi sorry mke ku tak setebal tembok nak tambah2... ingat kenduri ke aper... klo keje hotel nie part paling best ialah bole ngular(monteng keje) lama2...hotel kan besar so sedap la cilok2 curi masa keje..haha so masa berlalu pown takde la terasa sangat n sambil ngular gaji jalan..hak2... manager banquet hotel nie bole tahan lak bole kautim... tapi dier ada trademark la kan... masuk2 keje jew dier tanya sorang2 ko semangat tak nie?? pastu kami pown sambil sengeh jawab semangat la bang... pastu dier pown cakap2... bagus2 pastu ader la merepek2 kasi kata2 semangat konon2 nyew..hak2.. kadang2 ader la kami perli dier..tanya dier semangat ke tak... dier gelak jew... haha... part paling aku ta ske skali bab keje hotel nie bahagian set ballroom... klo function Chinese wedding n then kene tukar set jadi set seminar kew mmg aku marah la..haha bukan aper..setakat rolling table bulat tu takde hal la sangat kan.. yang aku ta ske nyew kene angkat IBM table... aku tak tau la IBM tu aper tapi yang pasti table nie mmg berat la... fist skali kene susun table nie atas troli secara bertindan.. satu troli 2 bole muat 30... bayang la camne... da la staf2 hotel nie ramai gurl.. so yang boy2 nie la yang tukang angkat nyew... mau patah oohhh tulang belakang nie... satu lagi yang ta bez nyew.. klo chinese wedding mmg confirm2 akan ader arak punya.. sebaik la pihak hotel panggil orang luar yan serve.. klo tak mmg aku ta keje la... ader jew costumer yang mintak.. aku cakap jew aku tak serve arak.. klo nak jugak mintak ngan orang lain ok!..hehe gurl2 hotel plak kebanyakkan nyew cun2 la.. haha tapi sayang la kan.. kebanyakkan sumer kaki club... rata2 sumer drinker... so sorry la nak dekat2 yew... saya tgk aja suda.. haha

.::Johnny::.
Perghh klo keje johnny nie gaji mmg masyuk la... satu jam 4 ringgit.. mmg sikit la tapi lebih tgi daripada kfc ngan pizza.. lagipown service charge yang costumer bayar 2 dier bagi kat staf2.. klo kfc ngan pizza ta bg pown.. costumer jew bayar... staf tak dapat paper pown... so aku lagi prefer keje johnny pada keje fast food yang lain... keje johnny nie 8 jam sehari... sebulan tu campur service charge bole la dapat 1300... ok la kan bagi aku yang takde pape sijil nie... satu lagi sebab aku ske keje johnny nie manager dier mmg baik la... mmg bole kautim.. siap ajak g sure heboh lagi... pastu blanja masuk rumah hantu yang tak menakutkan langsung 2... hehe ta kesah la janji masuk free...macam2 lagi la manager nie payung... tgk wayang la aper la.. siap ikot g lepak kl lg..hehe staf2 lain lak friendly.. so enviroment keje 2 mmg bez la... tapi tak sumer la..hehe... keje Johnny nie mmg penat la.. seharian kene berdiri.. mau ta lenguh kaki... mula2 keje mmg rasa nak berenti jew.. tak tahan kot... tapi 3 hari kemudian kaki da tepu berdiri lama2.. hehe.. sebenarnya aku pelik ngan costumer2 johnny nie sebenarnya... makanan kat johnny nie mmg mahal la... tapi diorang nie bole dikatakan hari2 makan johhny... klo orang lain2 takpe la... nie mke samer jew... kadang2 2 pagi makan johnny.. ptg tu ader plak datang makan lagi..haha... banyak duit la tu kot.. hehehe..


banana split dessert favourite!


berdasarkan pengalaman keje yang aku dapat nie.. terus terang aku katakan stdy lagi bez pada keje... lgpown kebanyakkan kawan2 aku yang dah keje cakap menda sama... diorang cakap rindu masa2 stdy dulu.. bez jew... hehe.. tau pownn... so korang yang masih stdy kat luar sana stdy betul2 tau.. hargai la masa2 korang stdy nie sebab kenangan masa korang stdy nie la akan jadi satu kenangan yang korang takkkan lupa sampai korang tua nanti... confirm! bila korang keje nanti korang akan tau la betapa dunia keje nie macam2 perkara jahat korang akan jumpa... walaupown aku keje tak lama tapi aku bole nampak la aper yang tak elok masa aku keje n aku aku da ready untuk perkara2 macam nie pada masa akan datang.. korang akan jumpa macam2 perangai dalam dunia kerja nie... hipokrit,hasad dengki,cemburu macam2 la... korang akan jmpa la seseorang keje yang keje klo korang tgk takde la rajin pownn malas ader la... tapi mulut mengalahkan orang paling rajin... keje part time jew pown.. tapi sound orang macam dier tu manager... mula2 aku dengar ceramah pasal tempat keje nie aku tak percaya sebenarnya tapi lepas aku hadapi sendiri menda2 macam 2 baru aku percaya... takpe la biar la diorang dengan sikap diorang 2..asal tak sibuk hal kita suda.. tul tak? sebenarnya entri nie aku tulis sebab aku da nak bersara daripada keje2 service nie... lepas nie aku na keje something yang ada kaitan ngan kerjaya aku plak k... tapi klo tiba2 korang jmpa aku tgh keje bahagian service tu tanda mmg aku takde keje lain la yang sepadan ngan aku la tu.. hahaha... well see u all againn~ chow!




.::antara kejadian yang berjaya dirakamkan semasa aku tengah kerja::.
.::tq to hanim n the friend::.


No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...