sayangi ibu anda

UMMI. Ganti namer untuk aku pggl mak aku. Hari nie aku sangat rindu pada ummi aku. Lamer tak balik kot. Ader la dalam 2 bulan lebih. Aku tau mak aku pown rindu kan aku gak Sebab tu acab kali jew call.Aku ta balik bukan sebab aku ta sayang ummi aku mayb aku terlalu sibuk kot. Assignment n presentation banyak lak lecture kasi sem nie. Tak cukup tangan aku dibuatnya. Lepas satu2 dier kasi.Yang lamer ta siap g da sampai assignment baru. Aku sayang giler kot ummi aku. Bagi aku ummi aku adalah segala2 dalam hidup aku nie.Ummi aku ibarat cahaya la dalam hidup aku. Klo ummi aku takde gelap la masa depan aku.Confirm2 aku aku sesat ke mana2.Ayah aku meninggal waktu aku form 1 lagi.Waktu 2 aku rasa aku masih tak dapat bezakan baik dan buruk lagi.Masih ikot perasaan jew.Biasa la budak2 tau nak seronok jew. Klo rasa bez buat. Ta bezz ta buat la.Tak kira la menda tu salah kew betul.Tapi disebabkan didikan ummi aku la aku jadi insan yang berguna.Klo tak aku nie da hanyut dibawa arus nafsu dunia. Segala kasih sayang yang ader dier curahkan tanpa mengira waktu dan penat. Bagi aku dier la ayah,ibu dan kekasih aku. Walaupun aku selalu menyakitkan hati Ummi aku tapi dier ta penah marah bahkan nasihat jugak dier kasi. Itulah perangai mak aku. Sporting~ ummi aku mmg sporting. Aper menda aku cakap dier layan jew. Nak kongsi2 cerita or masalah mmg mudah la. Sebab tu aku sayang ummi aku. Kawan2 aku slu cakap dier jelez ngan aku sebab mak aku nie ta macam mak2 diorang. Sporting giler dan berjiwa muda. Ummi aku nie mmg ramah orang nyew. So member2 aku tu boleh get along la ngan ummi aku nie. Kene lak masing2 kepala jenis melayan jew. hak2




nie la gambar family aku maser raya 2009. Dalam tu ader gambar ummi aku. Comel kan2.hehe aku tau ummi aku takkan bacer nyew Blog aku nie tapi aku nak cakap gak. Tak kira~ ummi orang nak mintak maaf dari hujung rambut dari hujung kaki.Orang tau orang banyak susahkan umi,banyak sakitkan hati ummi,Ampunkan dosa orang ummi.Setiap manusia tu sentiasa melakukan kesalahan.Tak terkecuali orang ummi.Orang tau orang slu ikotkan perasaan nie.Tak pernah pikir pown perasaan umi.Orang tak mintak banyak cumer yang orang nak hanya lah kemaaffan dan keredhaan dari umi. Halalkan lah makan minum sejak orang lahir lagi.Doakan lah kesejahteraan dan kejayaan orang didunia dan akhirat.Sesungguh nya doa seorang ibu itu sangat makbul disisi ALLAH S.W.T




inilah akibat klo derhaka kepada mak korang.
jagalah perasaan diorang selagi mereka masih
ada kat dunia nie.


Ingatlah setitik airmata ibu itu jatuh kebumi dosa seorang anak itu takkan diampunkan selain diampunkan oleh ibu itu sendiri.sesungguhnya syurga itu terletak dibawah kaki ibu. Sayangilah ibu anda seperti mereka menyayangi anda sewaktu anda kecil dahulu.Ingatlah segala jasa mereka kepada kamu semua. Sesungguh nya jasa2 ini tidak mampu kamu membalasnya.

luv u ummi.
nite~

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...