.:Aku Nak Berhenti Merokok!:.

merokok? wow! salah satu tabiat buruk yang ader pada aku nie... semenjak rokok naik harga 70 sen nie... memang rasa nak berhenti merokok... pasal aper?? satu kotak rokok dunhill rm 10.. satu kotak rokok winston? rm 8.50~ giler tak berhenti...baik aku guna duit tu beli pizza or mcd... sedap dapat.. kenyang pown dapat...bayangkan la k...separuh pada duit ptptn yang tgl selepas bayar sewa rumah n internet nie digunakan untuk beli rokok... fuyoo~ kaya la taukey rokok tu yew... baru aku sorang yang beli... rakyat malaysia yang merokok plak braper juta.. kali plak ngan 10...goshhh ta macam billion plak... dulu masa form 1 beli rokok murah jew... 2.00 untuk 7 batang.. huh? murah nyew..hehe.. yew aku start merokok form 1 lagi.. masa kecik2 abah suruh beli rokok tak terasa pown nak isap kan.. then tgk lak abg aku isap rokok.. tiba2 la aku pikir aper pasal la orang isap rokok nie eak... sedap sangat kew? then cuba2 la try~ perghh mula2 isap dunia nie macam berpusing... pening beb... aku budak2 lagi... suka la menda baru camtu... seronok... da hilang rasa pening isap rokok 2 aku berenti... then form 3 aku isap balik.. member ajak kan... tapi tak slalu la... aku start menjadi salah seorang perokok tegar dunia masa form 4... masuk asrama punyer pasal la nie... klo tak takde camni nyew... sampai la skunk..
punyer la payah nak berenti merokok nie... menda klo da jadi tabiat macam tu la jadinyew... bangun pagi2 na isap rokok.. lepas makan nak isap rokok, nak pegi buang sisa toksik pown na isap rokok.. sumer menda buat na isap rokok gak... padahal ta isap pown takpe... sedar ta sedar sebenarnya da 8 tahun aku isap rokok... dan da beribu2 aku kuar duit beli rokok nie rupanya... andai kata duit aku beli rokok 2 aku kumpul.. da bole beli kete da sebijik... cash!

walaupown aku tau rokok nie bahaya... macam2 penyakit bole dapat.. tapi still isap lagi.. amaran kat kotak rokok tu sikit pown heran... da beratus2 kali beli.. braper kali jew aku baca... siap bole hafal lagi... AMARAN KERAJAAN MALAYSIA.. MEROKOK MERBAHAYAKAN KESIHATAN!..
iklan kat tv tu entah berapa kali da tengok... camtu jugak.. haaiihhhh~



AKIBAT-AKIBAT MEROKOK

.:rokok penyebab kelahiran bayi pra-matang:.
.:rokok penyebab kanser leher:.
.:rokok penyebab kanser paru-paru:.
.:rokok penyebab kanser mulut:.
.:rokok penyebab penyakit gangrene:.

setiap kali beli rokok... mesti ada nyew nampak menda2 macam nie... macam da takde effect da.. aku sendiri pown ta paham aper kene dengan diri aku nie... dulu aku terbaca surat khabar... manusia paling muda isap rokok berumur 2 tahun... giler aper? macam mana mak ayah dier bole kasi anak dier isap rokok.. paling kurang budak 2 isap rokok 40 batang sehari... gila kental... aku yang sekotak pown lenguh na abis... bole dier sental 40 batang??

perghh siap berstyle lagi tu!


setiap sedutan menbawa padah BRO~


kemana sahaja merokok yew kau


walaweiiii masyuk la sangat eakkk




.:KANDUNGAN ROKOK:.



macam2 jenis racun ader dalam rokok nie sebenarnya... lebih 4000 bahan kimia termasuk nikotina dan karbon monoksida.. 8 tahun aku cuber bunuh diri secara perlahan-lahan2 rupanya.. tiap2 hari aku duk isap pencuci lantai, racun tikus, pvc, penghapus cat.. patutla setiap sedutan membawa padah! aku tak nak mati awal... dosa ku ramai~

AKU MESTI BERHENTI!

for the last... meh la ramai2 korang doa kat aku nie kuat kan semangat supaya berhenti merokok yew... jimat duit aku bole blanja korang makan..heehe n paling penting... takde la aku sumbang duit kat israel beli peluru tembak orang islam... so doa la kat aku banyak2 yew... chow

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...