ini kisah raya aku

uihhh penat giler raya tahun nie... da macam merantau warrior da kot... merata2 aku berjalan nie... banyak menda klakar kot aku jumpa n giler banyak menda la nak story kan2.. hurmmm raya aku banyak dalam kete la tahun nie.. tapi mmg meriah la... sumer sedara mara aku balik umah tok aku..tak balik umah mak mertua diorang.. adik2 sedara lak bersepah2...tak terlayan2 da.. pening kepala... dok berlari,menangis,bergaduh, naik serabut kepala... rasa nak sepak jew kepala sekor2.. geram jew... bising giler.. tapi budak2 punyer pasal sabar jew la.. aku maser kecik dulu pown cam diorang gak kan.. hehehe



malam raya main bunga api

rindu masa kecik2 dulu


RAYA PERTAMA
raya pertama confirm2 la ngan family betul tak... giler aper raya ngan kawan2 raya pertama... mana2 pownn family dulu beb.. kew guana...hehe bangun awal2 mandi sunat hari raya.. pakai baju melayu... n then mintak maap ngan umi aku.. perghh syahdu giler time nak mintak maap nie... maklum la banyak buat dosa ngan umi... aku kan manusia..bukan malaikat.. so mintak maap betul2 la kan... syurga dibawah tapak kaki ibu la der... umi aku tak ampun jew takde tempat lain la aku t kan2... then g semayang raya... balik semayang aper lagi.. menda fist skali cari mesti la ketupat dulu...sangap kot nak makan ketupat cicah rendang..hak2 da mendapat skali perghh nikmatnya mengalahkan makan pizza hut...hehehe perut da kenyang.. tangan mula la gatal kan..hik2 duit raya tahun nie dapat 120 jew..hik2 lepas la buat duit minyak berjalan.. da siap raya umah tok belah abah aku.. gerak g belah umi aku lak.. dekat jew.. collect2 duit raya.. tgk nenek aku yang sakit 2 then gerak g umah sedara mara lak... duit lagi..hehehe...sehari suntuk la aku raya ngan family..

picture raya family aku untuk tahun 2010

kaum adam dalam family aku

kaum hawa family aku

RAYA KE-DUA
hari kedua lak... dok follow sepupu aku raya ngan awek dier kat pekan, then gerak pegi pusing2 chini n lepar... aduihh letih gak raya ngan dak2 pompuan nie ruper nyew... merata skali diorang nak pegi.. pastu borak tak macam sejam lak satu rumah.. mau petak bontot aku nie duk atas krusi.. pastu dengar la diorang buat dosa... ngumpat orang tu la orang nie la... macam2... huihhh tak sanggup... pasni confirm taknak follow da..hahaha..


bergambar dengan penculik

RAYA KE-TIGA
hurmmm raya ketiga takde la special sangat.. cam takde funtion jew follow sedara mara aku nie...kang ajak raya umah kawan2 aku kan buhsan lak diorang... tatau nak sembang aper... tapi ader something happen raya ketiga nie.... credit 2 my cousin la osman@casa sebab kasi duit raya paling terbaik...hahaha aku akan ingat sampai mati nie...hhehehe


haha apek ta cukup tido

RAYA KE-EMPAT
pukul 5 pagi kene culik ngan member2... sampai ke kelantan diorang bawak aku nie... sampai machang dalam kul 12.. punyer la ngantok mata nie... sehari tak tido... raya dua buah rumah then bantai tido..hak2 dalam kul 7 camtu kene teman budak2 pegi espo lak... lagi skali aku pening layan budak2.. kene pimpin tangan diorang plak... last2 aku yang kene pimpin.. tak cukup tanah aku kene heret... kesitu kemari... nak nangis rasa.. naik keretapi hantu la... roda ferris la.. merry go around la... pening aku.. tapi ader part2 klakar la... budak2 nie punyer excited ajak pegi naik tu naik nie... tapi da naik takut macam aper lagi... siap baca doa lagi nak kasi hilang takut... aku pown aper lagi.. gelak gila2 la...hak2 aper da~


nie la muke bajet branie..haha





RAYA KE-LIMA
da hilang penat layan budak2 member2 lak ajak g jalan.. perghhh sampai ke rantau panjang budak nie bawak... jauh nak mati... hujung malaysia aku sampai.. tapi saner barang memang murah la...macam2 ader periuk belang aper sumer ader... pening aku tengok.. tapi duit lak kureng nak shoping... sluar baju murah jew... member aku angkut 2.. satu 20 jew... murah giler... tak dapat dimana2 tu..smart lak 2.. berbulu jew mata tengok.. hehe klo aku tau mau aku makan jimat awal2 sem dulu... pastu borong giler2 kat sana... hehehe sebaldi baju aku beli.. biar diorang lak berbulu tgk aku shoping kan..hak2....

moto thailand yang sangat stylor..ske2


pegang2 bajet ader duit~

RAYA KE-ENAM
balik pada kelantan tak cukup tido... sampai kuantan kul 4 pagi..then kul 9 da siap g raya umah orang... bangun tido sental mee bandung... then umah pertama makan nasi ayam.. rumah kedua nasik ngan telur masak lemak.. rumah ketiga mee goreng.. then g karok2 dulu kasi perut rilek2 jap lepak ngan member2 aku... kenal2 gitu jew..tapi slu la lepak samer klo cuti2 nie... member stdy kat uk... jarang2 balik malaysia... so lepak la lamer skit... lepak punyer lepak makan nasi lemak sepinggan lak.. nie orang la kata.. klo puasa turun 5kg... raya jew naik 7 kg... makan tak henti2 punyer pasal... nak buat camne... da raya... ta makan ta raya la..hehehe tul tak??


muke budak tak puas makan


RAYA KE-TUJUH
semalam makan banyak sangat..perut overdose nasik lak.. rasa ngantok semacam... aku start tido kul 4 bangun entah kul braper... ader la dalam 12... tgh mamai2 nie turun dapur tgk umi aku tgh masak.. rupa2 nyew hari nie umi aku buat open house... kira selamat la takyah buat keje..hahaha bukan nyer malas tapi sebelum raya ari 2 raya nak tercabut sendi aku kemas rumah... da macam buruh kasar da nie... lap dinding,cermin,cuci tandas, sapu sampah, basuh pinggan.. senang kata semua keje la kene buat.. sakit tulang belakang nie.. so hari nie lepak2 la skit..hehe kasi orang lain lak wat keje... masa aku kemas korang tgk jew kan.. skunk korang turn aku lak... da siap mandi setting2 meja skit orang da start datang da... orang kampung, member lama sedara mara penuh dalam rumah.... nak roboh rumah nie... tangan mmg ta cukup la.. kene ulang alik amik 2 ini topup2 mana kurang lagi... leteh giler.. sampai kul 5.30 baru orang takde... fuhh lega giler... tapi jumpa member2 lama cerita mmg banyak la... seronok giler..hehehe

aku tulis nie raya untuk seminggu jew la... tulis banyak2 kang korang bukan baca pown kan.. banyak menda lagi korang nak buat pada baca blog aku nie.. da la merapu merapan.. tak tau kehala tulis.. hehe lastly aku nak buat ucapan raya sikit.. kepada sesiapa yang mengenali diri ini dipohon ampun dan maaf diatas segala silap dan salah.. yang dibuat secara sengaja atau tak sengaja ok... hutang2 tu kira halal jew la eakk.. sedekah buat duit raya..hak2 ok la selamat hari raya sumer n selamat makan ketupat dan rendang...chow~


No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...